Alle verwijzingen voor Huid Medisch Centrum worden beoordeeld door een ervaren dermatoloog van het centrum. Hierbij vindt triage plaats op basis van de verwijsreden. Vervolgens wordt er een afspraak ingepland via het medisch secretariaat die telefonisch en/of schriftelijk contact zullen opnemen met de patiënt binnen 48 uur. Belangrijk om te weten is dat patienten naar Huid Medisch Centrum kunnen worden doorverwezen voor tweede lijnzorg. Voor derde lijnzorg kunnen patienten worden doorverwezen naar bijvoorbeeld het Amsterdam Universitair Medisch Centrum.
Voor het verwijzen van een patiënt met spoed, kunt u contact opnemen met de intercollegiale lijn van Huid Medisch Centrum via het nummer 020 – 215 6099.
De mogelijkheid bestaat dat een patiënt wordt gezien door een arts in opleiding tot specialist. Zij werken onder directe supervisie van dermatologen van het Amsterdam Universitair Medisch Centrum. Het medisch beleid, de behandeling van de patiënt, wordt dan ook altijd door een dermatoloog beoordeeld.
Het is als verwijzer mogelijk om patiënten op verschillende manieren naar ons door te verwijzen. Reguliere verwijzingen kunnen digitaal worden verstuurd via ZorgDomein. Wanneer u niet bij ZorgDomein bent aangesloten is het mogelijk om verwijsbrieven naar ons te faxen naar het nummer: 020 – 215 6199 of e-mailen naar info@huidmedischcentrum.nl.
Uiteraard is het ook mogelijk dat de originele verwijsbrief per post wordt gestuurd naar:
Huid Medisch Centrum
Paasheuvelweg 28
1105 BJ Amsterdam
Een andere mogelijkheid is om de verwijsbrief af te geven aan de balie van Huid Medisch Centrum.
Indien het om een second opinion gaat, d.w.z. patiënt is voor het huidprobleem al bij een dermatoloog elders geweest, willen we u vragen om dit duidelijk te vermelden in de verwijzing. Mocht u in het bezit zijn van aanvullende informatie, verzoeken wij u deze mee te sturen.
De volgende expertises zijn ondergebracht in Huid Medisch Centrum:
Voor een klacht in relatie tot een individuele patiënt kunt u zich richten tot de behandelend specialist en/of desbetreffende medewerker. Deze is de aangewezen persoon om uw klacht mee te bespreken. Mocht u er gezamenlijk niet uit komen, kunt u zich wenden tot de medische directie. Deze is eindverantwoordelijk voor de patiëntenzorg op alle locaties van Huid Medisch Centrum.
Indien u er niet uitkomt is het mogelijk om de klachtenfunctionaris te benaderen door een e-mail te sturen naar klachten@huidmedischcentrum.nl of een brief te sturen aan:
Huid Medisch Centrum
t.a.v. de klachtenfunctionaris
Paasheuvelweg 28
1105 BJ Amsterdam
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en probeert veelal door bemiddeling een oplossing te zoeken voor uw klacht.